Barion Pixel

Stresszkezelés: Hogyan csökkentsd a feszültséget?

A stresszkezelés legjobb módja, ha megtalálod a stressz forrását, és gyengíted ezt a forrást, ami sugározza az életedbe.

Stresszlabda

Viszont az az igazság, hogy a stressz fő forrásai gyakran elkerülhetetlen részei az életünknek. A munka, a család, a forgalmi dugó, a heti feladatok és még sok minden más hozzájárulhat a nyakunkban érzett stressz és feszültség érzéséhez.

De rengeteg eszközzel is rendelkezünk a stresszünk kezelésére és napi minimalizálására. Íme néhány dolog, amit tehetsz a stressz csökkentése érdekében:

Stresszkezelési technikák

Stresszkezelés

Maradj pozitív

A stressz általában negatív mentális állapotban jelentkezik, de a probléma az, hogy a stressz negatívabb mentális állapotba is hozhatja. Ez a stressz és a negativitás ördögi körét hozza létre. Szüntesd meg a ciklust úgy, hogy pozitív maradsz. 

Ezt úgy teheted meg, hogy a nap elején olyan dolgokra gondolsz, amikért hálás vagy és amiknek éppen örülsz. Hatékony módszer leírni ezeket. Olyan alap dolgokra is lehet gondolni, hogy milyen szép idő van éppen, vagy hogy egészséges vagy, örülsz, hogy szerető család vesz körbe, vagy van egy munkahelyed, ami által a megélhetésedet biztosítod.

 

Elfogadás

Fogadd el azokat a dolgokat, amiket nem tudsz irányítani:

Sokszor a stresszünket olyan dolgok okozzák az életünkben, amelyek felett végső soron nincs kontrollunk. Ha ezeket a dolgokat el tudod engedni, csökkented a mentális stresszt, és felszabadítod az idődet és energiáidat. Így azokra a dolgokra összpontosíthatsz, amiket irányítani tudsz.

Versengés

Ne legyünk passzívak, de ne legyünk agresszívek: 

Néha a stresszünket az okozza, hogy nem úgy cselekszünk, ahogy helyesnek érezzük. Máskor ez azért lehet, mert forrófejűek vagyunk. Próbáld megtalálni a középutat, ragaszkodj önmagadhoz anélkül, hogy agresszív lennél. Nem könnyű, de ha pozitív maradsz és elfogadod azokat a dolgokat az életedben, amelyeket nem tudsz irányítani, akkor jó úton jársz.

Gyakorold a relaxációt: 

Ezt több formában lehet teljesíteni, de a legegyszerűbb stresszkezelési módszer légzésgyakorlatot végezni. Belégzés közben számolj 4-ig, tartsd bent ismét 4-ig számolva, majd kifújás közben számolj 8-ig. Néhány ismétlés után érezheted a változást. Ne felejts el rendszeresen olyan dolgokat csinálni, amiktől nyugodtabbnak érzed magad.

Edzés: 

A rendszeres mozgás csökkenti a stresszt és bónuszként fellazítja a merev nyaki problémákat. Sokféle típusú gyakorlatot végezhetsz, ezért a legfontosabb az, hogy olyat válassz, amely szórakoztató a számodra. Ha szórakoztató, akkor sokkal valószínűbb, hogy később is megismétled. 

Menj el egy 10 perces futásra vagy csinálj számodra könnyű súlyemelést, menj el úszni egyet, próbáld ki a csapatsportokat. A lényeg, hogy rendszeresen mozgasd át az izmaidat, ezzel gazdagítva a stresszkezelési szokásaidat.

Sportolás

Egészséges étkezés: 

Az egészséges táplálkozás csökkenti a stresszt, mind az érzelmi stresszt, mind pedig a stresszt, ha a eltávolítod méreganyagokat a testedből. A legtöbb egészségügyi szakember javasolja a gyümölcsökkel és zöldségekkel teli, kiegyensúlyozott étrendet. Ne felejts el napi 2-3 liter vizet meginni. Az izommerevség gyakori forrása a kiszáradás.

Aludj eleget és jó minőségűt:

 Az alváshiány sok problémát okozhat, könnyen a stresszkezelési képességünket csökkenti. Ez problémává válik, mert a stressz nehezíti az elalvást. Biztosíts elegendő alvást magadnak azáltal, hogy beállítasz időzítőt, amikor ideje lefeküdni, aludni menni. A pihentető lefekvés lehetővé teszi a kikapcsolódást, a nap levezetését és megkönnyíti a gyors elalvást.

Korlátozd a „képernyőidőt”:

 Az kütyüink hasznosak és szeretjük is őket. Viszont nem is gyanítjuk, de testünk számára stresszforrást is jelenthetnek. Ügyelj arra, hogy legyen olyan időszak a napodban (leghasznosabb ébredés utáni és lefekvés előtti egy óra), amikor nem prüntyög a telefonod az emailekkel és értesítésekkel. Megérdemled a kikapcsolódást

Oszd be az idődet:

Hagyj időt önmagadra, a gondolataidra. Komoly stresszforrás az érzés, hogy elszaladnak a hétköznapok és a hétvégék anélkül, hogy fellélegezhetnénk. Hagyj időt hobbira, barátokra, a párodra, családodra.

Nyakfájás

Hogyan csökkenthető a nyakmerevség

Amellett, hogy képes csökkenteni a stresszt, hasznos néhány gyors és egyszerű gyógymód a nyakmerevség ellen. A tüneti kezelés mellett ezek közül néhány hasznos módszer arra is, hogy megakadályozzák a nyaki merevség visszatérését.

Masszázs

A minősített masszázsterapeuta által végzett masszázs sok szempontból előnyös lehet. Nem csak csökkenti a stresszt, de növeli a vérkeringést, és megkönnyebbülést nyújt a merev és fájó izmok számára.

A különböző emberek általában szeretik a különböző típusú masszázsokat. Ha az enyhébb masszírozást kedveled, érdemes svédmasszázsra járnod. Ez a masszázs, amellyel nagy valószínűséggel találkozhatsz egy gyógy- vagy wellnessközpontban.

A tüzetesebb masszázsra vágyóknak mély szövetmasszázst kell igénybe venniük. Mélyszövetes masszázs során a terapeuta határozott nyomást gyakorol azokra a csomókra és kiváltó pontokra, amelyek feszültséget okoznak a nyak legmélyebb rétegeiben és a lágyrészekben.

Relaxálás

Ez megkönnyebbülést hozhat sérülések vagy krónikus problémák, például izomegyensúlyhiány esetén.

Ha sok stresszt tapasztalsz, kérhetsz egy aromaterápiás masszázst, amelyben a terapeuta illóolajokat használ fel pihentető illatok előállítására.

Hőkezelés

A merev vagy fájó nyak hatékony kezelése a meleg vagy a hideg. Noha különböző módon működnek, mindkettő segíthet a kényelmetlenség csillapításában és azonnali fájdalomcsillapításban.

A jeget leginkább röviddel heveny sérülés után érdemes alkalmazni. Ezidő alatt a jég csökkenti a duzzanatot és a fájdalmat, korlátozza a szövetek károsodásának mértékét. A jeget 20 percig kell alkalmazni, egy órás szünetekkel.

A hő viszont kiválóan alkalmazható krónikus nyaki merevség esetén, vagy amíg egy sérülés gyógyul. A hő ellazítja az izmokat, és lehetővé teszi a vér szabadabb mozgását. Kombinálhatsz masszázst hőkezeléssel. Forró kő masszázzsal a testedre felmelegített köveket helyeznek el.

Kikapcsolódás

Nyaki nyújtás WellNecks használatával

A nyaki nyújtás rendkívül hatékony gyógymód a nyakmerevség ellen, és megelőzheted vele a későbbi bajt. A nyújtást az összes izomzat ellazulásával együtt végezzük, mert a nyakunkban sok hát- és vállizom is összefut.

Ez úgy valósulhat meg, hogy a fejed finoman elemelkedik a nyakadtól. Ez a nyaki izmaidra és csigolyáidra nehezedő nyomást csökkenti, melynek eredményeképpen javul a vérkeringés a nyakadban és a fejedben.

Ez a módszer rendkívül gyors és hatékony. Függetlenül attól, hogy a nyakmerevséged akut, alkalmi, vagy krónikus, tehermentesíti az izmaidat és felfrissíti a testedet. Egyúttal kiváló stresszkezelési technika.

Amellett, hogy megkönnyebbülést nyújt a feszült nyaknak,  a WellNecks felhasználható a nyaki sérülések, például a porckorong gyógyulásához. Enyhíti az izomgörcsöket vagy a becsípődött ideg fájdalmát, valamint javíthatja testtartást és a nyak egészségi állapotát.

 

Több tanulmány megállapította, hogy a nyaki izmok és csigolyák tehermentesítése „jelentősen csökkentette a nyaki fájdalmat közvetlenül a kezelés után”, és hogy a krónikus fájdalom is csökkent a kezelés után.

A nyakad nyújtása egyúttal jó pihenési és stresszkezelési módszer lehetőség egy stresszes nap után.

Nyaki nyújtás

A WellNecks ezt a tehermentesítést és kikapcsolódást nyújtja számodra a mindennapokban. Kezdd el használni, hogy hatékonyan enyhítsd a nyak- és hátfájást, csökkentsd a stresszt, hogy frissnek és egészségesnek érezd magad.

Elite Habit