Barion Pixel

A nyaki fájdalom megelőzése helyes alvási testhelyzettel

Bár a nyaki fájdalom kezelése fontos, a nyakfájás kialakulásának megelőzése a leghatékonyabb helyes alvási testhelyzettel. A WellNecks használatával megelőzhető és kezelhető ez a probléma, de például alvás előtt külön érdemes néhány dologra odafigyelni.

Helyes alvás

Bár a nyaki fájdalom kezelése fontos, a nyakfájás kialakulásának megelőzése a leghatékonyabb helyes alvási testhelyzettel. A WellNecks használatával megelőzhető és kezelhető ez a probléma, de például alvás előtt külön érdemes néhány dologra odafigyelni.

Helyes alvási testhelyzet

Használj kiváló minőségű párnát:

Az alvás utáni nyaki merevség elkerülhető a megfelelő párna megválasztásával. A jó minőségű párna nem feltétlen a legdrágábbat jelenti, hanem hogy meg kell találnod a számodra megfelelőt.

Például egyesek szeretik a tollpárnákat, mert gyengéden igazodnak a fejhez. A tollpárnák azonban idővel laposak lesznek, és gyakran cserélni kell őket. Egyes párnák ma már memóriahabbal készülnek, és tartósságot és kényelmet nyújthatnak. Ne felejtsd el, hogy ne használj rendkívül merev vagy magas párnát, ami a fejedet felfelé tolja alvás közben, meggátolva a helyes alvási testhelyzetet. Pont ettől a pozíciótól beállhatnak az izmaid.

helyes alvási testhelyzet

Változtasd meg az alváspozíciódat:

Általában az egészségügyi szakemberek egyetértenek abban, hogy a két helyzet egyikében kell aludni. A hátadon vagy az oldaladon. Abban nem értenek egyet, hogy melyik jobb, de szinte mindenki egyetért abban, hogy a hason alvás rossz ötlet, mert oldalt van a fejed. Kísérletezz azzal, hogy a háton vagy az oldalt alvás a helyes alvási testhelyzet számodra!. Attól függően, hogy melyik pozícióban alszol, szintén befolyásolja, milyen párnát kell választanod.

Ne aludj rendszeresen székben, fotelban:

Ha elalszunk egy fotelban (például késő este tévét nézünk), könnyen beállhat nem csak a nyakunk, de a hátunk is. A székben/fotelban alvás ugyanis természetellenes, kényelmetlen helyzetbe kényszerítheti a nyakat. Ha időnként kénytelen vagy ülve aludni, mert utazol, használj nyakat támasztó párnát, hogy alvás közben a nyakad is pihenjen. Metérülő kísérletezés megtalálni a helyes alvási testhelyzet, mert az általános kipihentségeden tudsz vele javítani.

Nyakmerevséget érzel alvás után? Olvasd el ezt a cikket, hogy többet is megtudj!

Elite Habit