Barion Pixel

6 tudatosság gyakorlat, amik szebbé teszik a mindennapjaidat

6 tudatosság gyakorlat, amik magabiztosabbá tesznek

Hogy az alacsonyabb stressz-szint és a tudatosság előnyeit élvezzük, fontos a gyakorlatba is átültetni.

Íme néhány egyszerű gyakorlat, hogy megízleld:

1) Ítélkezés mellőzése: észrevenni, amikor önmagunkkal vagy másokkal szemben bíráskodunk, minősítünk, általánosítunk.

2) Türelem: A dolgok történésnek a tempóját elfogadni. Itt természetesen nem a kis Buddha szerepét szeretnénk felvenni. Az eredményekért dolgoznunk kell és az ügyeinket előre gördíteni. Ezen pont lényege, hogy ne rágódjunk akkor, amikor valami még csak folyamatban, kialakulóban van.

3) Kezdő szemlélet: Bármely területen, ha tapasztalattal rendelkezünk is, látnunk kell, csak akkor tudunk tovább fejlődni, ha hajlandóak vagyunk tanulni, kérdezni és akár HIBÁZNI is.

Tudatosság gyakorlat

4) Bizalom és önbizalom: A hit a saját képességeinkben és hogy legjobb tudásunk szerint cselekszünk. Beleértve, hogy hajlandók vagyunk fejlődni (lásd 3. pont). Az önbizalom része a felelősségvállalás, mellyel belátjuk a ráhatásunkat a történésekre.

5) Elfogadás: a történések és az események pillanatnyi állapotával megbékélni. Itt szintén megjegyzem, hogy nagyon is fontos a jobbra törekedni, ha fontosnak érezzük. A legtöbb területen ez a tudatosság gyakorlat visz előre. Ez a pont a jelenlegi helyzet és a múltbéli események tényszerű elfogadására vonatkozik. Az elfogadással megszüntetjük vagy enyhítjük a jelen és múlt negatív, nyomasztó hatását és tiszta fejjel tudunk gondolkodni. Ez a pont szorosan összefűződik a következő gyakorlattal. 

6) Elengedés: Hajlandók vagyunk elfogadni, majd elengedni olyan dolgokat, embereket, ötleteket, gondolatokat, amik megakadályozzák, hogy a jelenben éljünk. Ez az egyik legnehezebb tudatosság gyakorlat és erről külön cikket fogok írni nektek. 

A te szemszögedből nézve én azért írtam ezt a cikket, mert pontosan ezekre a hétköznapi kihívásokra szeretném felhívni a figyelmedet. Továbbá segítelek másik nézőpontot alkalmazni. A végén te eldöntöd, mit „viszel magaddal”, mi az a változás, amit beengedsz az életedbe a tudatosság gyakorlatokkal.

Elite Habit